Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

Επιστολή του George Habash στη γυναίκα του

Επειδή ακόμα και οι μεγάλοι επαναστάτες ηγέτες παραμένουν άνθρωποι και εξακολουθούν να αγαπούν, παραθέτουμε ένα χειρόγραφο γράμμα του George Habash προς την γυναίκα του Hilda, σταλμένο από το Jarash της Ιορδανίας τον Ιανουάριο του 1971. Πηγή: http://angryarab.net/2010/01/27/

Αγαπημένη μου Umm Maysa*,

Σου στέλνω τους χαιρετισμούς μου, τη νοσταλγία και την αγάπη μου

Έλαβα το γράμμα σου. Σου έχω στείλει, αγαπημένη μου, ένα πρώτο γράμμα με τον Widad. Πιστεύω πως το πήρες. Αυτό είναι το δεύτερο. Είμαι εδώ μόνο δύο βδομάδες.

Θα σου γράφω κάθε βδομάδα, όπως έχουμε συμφωνήσει. Όπως γνωρίζεις, είμαι πολύ πειθαρχημένος και αφοσιωμένος στη σχέση μας.

Hilda, ο πόθος μου για σένα με καίει. Η ζωή στα βουνά είναι υπέροχη. Όλη μου η ύπαρξη είναι αφιερωμένη στην δουλειά και στην ενότητα του αγώνα. Δεν σκέφτομαι τίποτα το προσωπικό. Εδώ, τίποτα δεν έχει αξία, εκτός από τον αγώνα. Το κοτόπουλο έχει την ίδια γεύση με το ξερό ψωμί. Το παλάτι είναι το ίδιο με την σκηνή. Τα πιο όμορφα ρούχα της οδού Hamra, είναι το ίδιο με τα χακί. Το να κάνεις μπάνιο κάθε μέρα είναι το ίδιο με το να κάνεις μπάνιο μια φορά τον μήνα. Σου ορκίζομαι, Hilda, το εννοώ αυτό. Έχω απελευθερωθεί από τα πάντα, εκτός από ένα πράγμα από το οποίο δεν μπορώ, και ίσως και να μην θέλω να απελευθερωθώ. Αυτό είσαι εσύ, αγαπημένη μου. Είσαι μαζί μου κάθε μέρα. Είσαι μαζί μου κάθε ώρα. Σε σκέφτομαι, σκέφτομαι την μοναξιά σου, τις ανησυχίες σου, τις ευθύνες σου. Σκέφτομαι τα μαλλιά σου, το χαμόγελο σου, όλα επάνω σου. Σκέφτομαι τα όμορφα ρούχα σου, την γεύση σου, το ενδιαφέρον σου, την καλοσύνη σου, την αγάπη σου, το δέσιμο μας, όλα όσα έχουν να κάνουν με σένα.

Αυτός είναι ο μόνος δεσμός, που με περιορίζει. Αληθινά, ένας οδυνηρός δεσμός Hilda. Αλλά τον αγαπώ και τον επιθυμώ και αισθάνομαι σχεδόν σα να του έχω παραδοθεί.

Πως είσαι αγαπημένη μου; Πως είναι η ζωή στον Λίβανο; Πραγματικά συγκινήθηκα την νύχτα που μου είπες ότι η Lama με σκέφτεται. Έχω περάσει πολλές νύχτες να σκέφτομαι εσένα, την Maysa και την Lama. Θέλω τα κορίτσια να με αγαπούν, Hilda. Σε παρακαλώ. Δεν έχω τίποτα δικό μου σε αυτό τον κόσμο, εκτός από σένα και τα κορίτσια και λίγους άντρες που ζουν μαζί μου.

Πότε θα έρθεις να με βρεις στα βουνά; Σαν επαναστάτρια φυσικά, όχι σαν επισκέπτρια. Πάντα με ρωτάς πότε θα συναντηθούμε. Για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να σου πω πότε. Θέλω μόνο να ξέρεις, και το εννοώ, ότι εγώ το σκέφτομαι περισσότερο από σένα.

Σ’ ευχαριστώ

Μέχρι να συναντηθούμε

*Umm Maysa σημαίνει στην κυριολεξία «η μητέρα της Maysa». Η προσφώνηση αυτή είναι ένδειξη σεβασμού στην αραβική κουλτούρα.