Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

DAM - Ποιός είναι ο τρομοκράτης;

Οι DAM ιδρύθηκαν το 1998. Το όνομά τους έχει διπλή ερμηνεία αφού στη γλώσσα τους σημαίνει «στην αιωνιότητα» ενώ στα εβραϊκά σημαίνει «αίμα». Ραπάρουν στα παλαιστινιακά, στα εβραϊκά και στα αγγλικά ενώ κατάφεραν να εκδώσουν το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ το 2006 με τον τίτλο Dedication. Η μουσική τους χαρακτηρίζεται από αραβικούς ρυθμούς και λούπες παραδοσιακών κομματιών της αραβικής παράδοσης, προσαρμοσμένες στον χιπ χοπ κώδικα, σύνθεση η οποία καταφέρνει να δημιουργήσει μια πρωτότυπη πρόταση. Αναμφίβολα από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις όχι μόνο της Παλαιστίνης αλλά και του παγκόσμιου χιπ χοπ.
(Από άρθρο του Μ. Παπαμακάριου στο "Πολιτικό Καφενείο")

Η ιστοσελίδα του συγκροτήματος DAM (Da Arabian MC's)

(Μeen erhabe)
Ποιός είναι ο τρομοκράτης;
Εγώ είμαι ο τρομοκράτης;
Πώς είμαι τρομοκράτης όταν εσείς έχετε πάρει τη γη μου;
Ποιός είναι ο τρομοκράτης;
Εσείς είστε οι τρομοκράτες
Έχετε πάρει ότι μου ανήκει
ενώ εγώ ζω στην πατρίδα μου
Μας σκοτώνετε όπως σκοτώσατε τους προγόνους μας
Θελετε να ακολουθώ το νόμο?
Για ποιο λόγο?
όταν εσείς είστε ο μάρτυρας, ο δικηγόρος και ο δικαστής;
Αν είστε οι δικαστές μου
θα καταδικαστώ σε θάνατο
Θελετε να ειμαστε η μειοψηφία
Και να καταλήγουμε η πλειοψηφία στο νεκροταφείο
Στα ονειρα σας!
Έχετε δημοκρατία;
στην πραγματικότητα είστε περισσότερο σαν τους ναζί!
οι αμέτρητοι βιασμοί της αραβικής ψυχής
τελικά "καρποφόρησαν"
γέννησαν το παιδί σας
το όνομά του: βομβιστής αυτοκτονίας
και μετά τον λέτε τρομοκράτη
Μου επιτίθεστε και παρόλα αυτά διαμαρτύρεστε
όταν σας θυμίζω ότι εσείς ήσασταν που μου επιτεθήκατε
με φιμώνετε και φωνάζετε:
«αφήνετε μικρά παιδιά να πετάνε πέτρες
δεν έχουν γονείς να τα κρατήσουν σπίτι;"
Τί ;;;;
Μάλλον ξεχνάτε ότι θάψατε τους γονείς μας κάτω από τα συντρίμμια των σπιτιών μας
και τώρα καθώς η αγωνία μου είναι απέραντη
με λετε τρομοκράτη;

Ποιός είναι ο τρομοκράτης;
Εγώ είμαι ο τρομοκράτης;..........

Γιατί τρομοκράτης? επειδή το αίμα μου δεν είναι ήρεμο
βράζει!
επειδή κρατώ το κεφάλι μου ψηλά για την πατρίδα μου
Σκοτώσατε τους αγαπημένους μου
τώρα είμαι ολομόναχος
Οι γονείς μου διώχτηκαν
αλλά θα συνεχίσω να φωνάζω
Δεν είμαι ενάντια στην ειρήνη
η ειρήνη είναι εναντίον μου
θα με καταστρέψει
θα σβήσει τον πολιτισμό μου
Δεν ακούτε τις φωνές μας
μας φιμώνετε και μας καταστρέφετε
Και ποιοι είστε εσείς;
κι από πότε κυβερνάτε;
Δείτε πόσους έχετε σκοτώσει
και πόσα ορφανά αφήσατε πίσω σας
Οι μητέρες μας κλαινε
οι πατεράδες μας αγωνιούν
η γη μας εξαφανίζεται
Και θα σας πω ποιοι είστε!
μεγαλώσατε κακομαθημένοι
μεγαλώσαμε μες στη φτώχεια
ποιος μεγάλωσε με ελευθερία;
και ποιος μεγάλωσε με....
Παλεύουμε για την ελευθερία μας
αλλά το κάνατε έγκλημα
κι εσεις οι τρομοκράτες, λέτε εμένα τρομοκράτη!

Ποιός ειναι ο τρομοκράτης;
Εγώ είμαι ο τρομοκράτης; ....

Λοιπόν, πότε θα σταματήσω να είμαι τρομοκράτης;
όταν με χτυπάτε και γυρίζω και το άλλο μάγουλο
πως περιμένετε να ευχαριστώ
αυτόν που με έβλαψε
Θα σας πω εγώ!
Μου λετε πως θέλετε να είμαι
στα γόνατα με τα χέρια μου δεμένα
τα μάτια μου στο έδαφος
περικυκλωμένος από πτώματα
κατεστραμμένα σπίτια
οικογένειες διωγμένες
τα παιδιά μας ορφανά
η ελευθερία μας αλυσοδεμένη
Εσείς καταπιέζετε
εσείς σκοτώνετε
εμείς θάβουμε
Θα παραμείνουμε με υπομονή
θα πνίξουμε τον πόνο μας
το πιο σημαντικό, να νιώθετε εσείς ασφαλείς
απλά χαλαρώστε κι αφήστε σε μας όλο τον πόνο
βλέπετε, το αίμα μας είναι σαν των σκύλων
ούτε καν!
όταν οι σκύλοι πεθαίνουν δέχονται συμπόνια
άρα το αίμα μας δεν είναι τόσο πολύτιμο όσο ενός σκύλου
Όχι!το αίμα μου είναι πολύτιμο
και θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον εαυτό μου
ακόμα και αν με λέτε τρομοκράτη